Kragten Avondloop Herten 8 juli 2017

De Kragten Avondloop Herten.

Onder schitterende weersomstandigheden is zaterdag 8 juli de 10e Kragten Avondloop te Herten gehouden.
Mede georganiseerd door Swift Atletiek en Triathlon vereniging Roermond (TVR)
De start vond plaats in de Schoolstraat bij het kantoor van Kragten.
Op het Julianaplein was de finisch.
Dit jaar voor het eerst, mede ook omdat het de 10e keer was, werd de fotoclub Herten gevraagd door Jan Moors, om foto's van het geheel te maken.

Hierop hebben 5 fotograven enthousiast gereageerd.
Zij waren herkenbaar aan een blauw vrijwilligersshirt.
Van te voren was in de krant en de Koekkoek vermeld, dat Fotoclub Herten haar medewerking zou verlenen.

Het was een strak programma, dat begon om 16.00 met de run-bike-run voor kinderen.
Erna de 1 km voor de jeugd geboren na 2003. Hier deed een kleinkind van ondergetekende mee en haalde de 9de plaats.
Verder om 19.30 uur de 2,5 km voor de jeugd geboren tussen 1999 en 2002.
Om 19.30 de 5 km voor alle leeftijden, en tenslotte de 10 km.

Voor de fotograven Wim L, Wim B, Roland, Ron en Jac, was het een hele ervaring en ik denk dat er nog niet zoveel gefotografeerd is met zo'n snelle sluitertijden. En dat er snel gereageerd moest worden, zeker bij de volwassenen.
De mooie foto's spreken voor zich.

Al met al een activiteit die voor herhaling vatbaar is.

Wim Lousberg.